نخستین همایش «تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی» با حضور عوامل فیلم انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و تولیدکنندگان محصولات حوزه کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز اوج کودک و نوجوان، سعید حسینی دبیر همایش با بیان اینکه این رویداد مقدمه‌ای برای اتفاقی بزرگتر در سال ۱۳۹۷ است، گفت: کاراکترسازی یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در حوزه کودک و نوجوان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به این که کودک باید بتواند با کاراکتر ارتباط عاطفی و عقلی برقرار و با آن زندگی کند، افزود: با بررسی بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه به این نکته دست یافته‌ایم که ۱۶ حوزه کالایی در دنیا و ایران کاراکترمحور است و بچه‌های ما از این محصولات کاراکترمحور در طول دوران کودکی و نوجوانی خود استفاده می‌کنند.

دبیر نخستین همایش تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی گفت: عمده کار فرهنگی روی شخصیت نوجوانان در حوزه تولید این نوع محصولات است و درآمد حوزه کاراکترسازی بعضی از کشورهای دنیا از درآمد فروش نفت ایران بالاتر است.

حسینی افزود: متاسفانه تا به حال در کشور نمونه‌های موفقی نداشته‌ایم اما ما با شروع این حرکت به آینده امید داریم و مطمئن هستیم که ان شاءالله در سال ۱۳۹۷ اتفاق‌های بزرگی در این زمینه رخ خواهد داد.

 

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کاراکتر محور در سال‌های قبل فقط در حوزه نوشت‌افزار فعال بوده، اظهار امیدواری کرد: ۱۶ سبد دیگر را در برنامه داریم و دنبال افزایش تیراژ تولید نیز هستیم. با استفاده از ابزار تلوزیون و فضای مجازی تولیدکننده را حمایت می‌کنیم و در حوزه توزیع نیز حامی آنان هستیم.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: انیمیشن «فیلشاه» یک نمونه موفق در این عرصه خواهد بود که سال آینده تاثیرگذاری زیادی در حوزه تولید محصولات کاراکترمحور خواهد داشت و سال ۹۷ آغازگر جریان استفاده از کاراکترهای ایرانی در محصولات کودک و نوجوان خواهد بود.

در ادامه برنامه وحید ملتجی، مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان با اشاره به برخی فعالیت‌های این مرکز در سال ۱۳۹۶، گفت: ابر پروژه‌های ما در سال ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد. تفاوت سال ۱۳۹۷ اوج کودک نوجوان با سه سال گذشته این خواهد بود که وارد تولید نخواهیم شد و زنجیره ارزش اولویت اصلی ما می‌باشد.

مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان تصریح کرد: ما همه ۱۶ محصول شخصیت‌محور را در برنامه خود خواهیم دید و در این عرصه به کمک و یاری تولیدکنندگان نیازمندیم و دست یاری به سوی آنان دراز خواهیم کرد.

مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان در پایان گفت: در تابستان سال ۹۷ تدارک نمایشگاه ویژه‌ای برای نوجوانان را دیده‌ایم و در نظر داریم محصولات سالم ویژه این گروه سنی را ارائه کنیم.

حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» سخنران دیگر نخستین همایش تجاری‌سازی کاراکتر ایرانی بود.

جعفری با اشاره به این که موسسه ما در سال ۱۳۹۱ به دلیل عرضه کاراکتر ایرانی وارد کار تولیدات سینمایی شد، گفت: «شاهزاده روم» در سال ۱۳۹۴ در سینماهای کشور اکران شد و سومین فیلم پرمخاطب آن سال لقب گرفت که توانست جایگاه خوبی برای انیمیشن‌های سینمایی در کشور ایجاد کند.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: نسخه عربی «شاهزاده روم» در اکثر کشورهای عربی به نمایش درآمد که عایدات قابل توجهی برای موسسه ما داشت و ما تصمیم به ساخت سالانه یک فیلم سینمایی انیمیشن گرفتیم که «فیلشاه» از آنجا کلید خورد.

جعفری ادامه داد: «فیلشاه» در نوروز ۹۷ اکران خواهد شد که ان شاءالله موفقیت‌های «شاهزاده روم» را تکرار خواهد کرد و فراتر خواهد رفت.

تهیه‌کننده انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» در پایان گفت: کاراکتر فیلم‌های ما باید تجاری‌سازی شود و این از عهده تیم ما خارج است و کار شما تولیدکنندگان است. کاراکتر ایرانی باید بین بچه‌های ایرانی جا باز کند و ما امیدواریم در سال ۱۳۹۷ شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

پایان‌بخش این مراسم اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» برای حضار بود.

منبع: ایسکانیوز